1. Co i kiedy zmienimy?

8 maja wyłączymy opcję wystawiania wielu rozmiarów butów w jednej ofercie. Zachęcamy Cię do prezentowania różnych rozmiarów obuwia przy użyciu Wielowariantowości.
Jeżeli chcesz edytować inne elementy takich ofert - wraz z nimi wybierz w edytorze jeden z rozmiarów.
Po 22 maja przestaniemy wznawiać oferty, w których będzie więcej niż 1 rozmiar. Oferty do wyczerpania przedmiotów zakończymy z końcem ich cyklu rozliczeniowego.

2. Jak przejść na Wielowariantowość?

Wejdź do edycji oferty wielorozmiarowej i zostaw w niej tylko jeden rozmiar (np. z największą popularnością). Pozostałe rozmiary wystaw jako nowe oferty i połącz je przez zakładkę Wielowariantowość w Moim Allegro.


3. Czy teraz trzeba wystawić każdą ofertę jako osobny rozmiar? Czy zapłacę więcej?

Tak, każdą parę butów wystawisz jako osobną ofertę i połączysz je za pomocą Wielowariantowości. W kategorii Obuwie nie pobieramy opłat za wystawienie od kont Firma.


4. Co z popularnością w ofertach, w których mam wiele rozmiarów? Czy mogę tak rozdzielić rozmiary, aby każdy z nich miał taką popularność jak podstawowa oferta?

Popularne oferty edytuj tak, aby pozostawić w nich jeden rozmiar - najbardziej popularny. Pozostałe rozmiary wystaw jako osobne oferty.


5. Czy mogę jednocześnie edytować wszystkie dane w ofercie, czy najpierw muszę poprawić rozmiar?


Wszystkie dane w ofercie możesz edytować jednocześnie. Aby edycja się powiodła, najpierw wybierz jeden z rozmiarów. Pamiętaj, że wcześniej wybrane rozmiary nie będą widoczne podczas edycji.


6. Wystawianie różnych rozmiarów w jednej ofercie było dostępne przez WebAPI. Czy Wielowariantowość też jest?

Nie udostępniliśmy jeszcze Wielowariantowości w API, pracujemy nad tym.

7. To kolejna zmiana, która wymaga ode mnie dużo pracy i czasu - czy planujecie jakieś narzędzie, które ułatwi edycję ofert? Czy jest szansa, że moje oferty rozdzielicie automatycznie?

Zmiany w Allegro wprowadzamy stopniowo, na każdym etapie sprawdzamy reakcję użytkowników. O zmianach informujemy z wyprzedzeniem, dając czas na dostosowanie się do nich.

Jako sprzedający najlepiej samodzielnie dostosujesz swój asortyment do nowych zasad, dlatego nie będziemy zmieniać Twoich ofert za Ciebie.


8. Wystawiam przez Menedżera Sprzedaży. Jak poprawić moje szablony i oferty?

W tym celu zaznacz szablon, który chcesz poprawić i kliknij przycisk Zmień. Następnie w sekcji Parametry przedmiotu pozostaw tylko jedną wartość dla parametru rozmiar.

Aby poprawić trwającą ofertę wejdź w Moje Allegro > Licytacje i Kup Teraz i kliknij Opcje > Zmień przy ofercie, którą chcesz poprawić. Następnie przejdź do sekcji Dane przedmiotu i z listy w parametrze rozmiar wybierz jedną wartość.


9. Jak mogę poprawić moje oferty za pomocą WebAPI?

Swoje oferty możesz poprawić i zmienić jednocześnie - np. cenę oraz opis. Metodą doChangeItemFields możesz wprowadzić zmiany w opisie oraz poprawić ofertę. W FID odpowiedzialnym za rozmiar podaj tylko jedną wartość przypisaną do rozmiaru. W momencie kiedy podasz zbyt wiele rozmiarów w swoim zapytaniu, otrzymasz taki komunikat:

ERR_MULTIOFFER_UNAVAILABLE - W tej ofercie jest zbyt wiele rozmiarów. Wskaż tylko jeden i spróbuj ponownie


10. Co muszę zrobić by przystosować proces wystawiania ofert w WebAPI? Co z strukturą variants?

Od 8 maja struktura variants będzie ignorowana podczas wystawiania i edycji ofert za pomocą WebAPI.
Aby wystawić ofertę musisz podać tylko jedną wartość w FID odpowiedzialnym za rozmiar. Jeżeli podasz więcej niż jedną wartość otrzymasz następujący komunikat:
ERR_MULTIOFFER_UNAVAILABLE - W tej ofercie jest zbyt wiele rozmiarów. Wskaż tylko jeden i spróbuj ponownie


11. Do tej pory płaciłem raz za promowanie jednej oferty z wieloma rozmiarami. Po zmianach trzeba płacić osobno za promowanie każdego modelu osobno. To dla mnie duży wydatek!

Zalecamy promować jeden najbardziej popularny rozmiar obuwia z Twojej oferty. Rozmiary i kolory jednego modelu obuwia połączysz ze sobą dzięki Wielowariantowości. Dzięki takiemu połączeniu, kupujący łatwiej dotrą do modelu obuwia parametrach, które najbardziej ich interesują.


12. Autowznawianie, wystawienie w przyszłości, oferta do wyczerpania przedmiotów - czy powiadomicie mnie, że wystawienie zaplanowanych ofert nie powiodło się?

Jeżeli nie poprawisz oferty przed 22 maja, oferta się nie wznowi. Nie wysyłamy o tym powiadomienia.
Do 22 maja wyślemy Ci kilka maili, w których wskażemy oferty do poprawy.