Jak uporządkowane są teraz zakupy w zakładce Kupione?

Twoje zakupy uporządkowaliśmy w zakładce Kupione według zamówień od poszczególnych sprzedających, opłaconych wspólnie i wysłanych w jednej przesyłce.

Domyślnie wyświetlamy je w kolejności od najnowszych do najstarszych, ale możesz je posortować również według nazwy sprzedającego lub kwoty zakupu z dostawą. 

 

Jak opłacić zakupy przez zakładkę Kupione?

Po zakupie przedmiotu w opcji kup teraz lub wygraniu w licytacji możesz w dowolnym momencie wypełnić formularz dostawy oraz zapłacić sprzedającemu przez zakładkę Kupione. W tym celu kliknij w dokończ transakcję:

 

Jeśli anulujesz swoją płatność (status: płatność anulowana) lub bank ją odrzuci (status: płatność nieudana), możesz ją powtórzyć, klikając w ponów płatność

 

Jak sprawdzić, czy sprzedający otrzymał moją wpłatę przez PayU?

Aby w szybki sposób dowiedzieć się, czy sprzedający otrzymał Twoją wpłatę przez PayU, przejdź do zakładki Kupione, znajdź właściwy zakup i sprawdź widniejący przy nim status - płatność zakończona oznacza, że PayU przekazało sprzedającemu Twoją wpłatę:

 

Jeśli wybierzesz przelew bezpośrednio na rachunek sprzedającego, przy zakupie wyświetli się status: płatność poza PayU

 

Gdzie znajdę status płatności i co on oznacza?

W zakładce Kupione przy każdym zakupie znajdziesz jeden z poniższych statusów płatności:

  • niepłacone - kupujący nie wypełnił formularza dostawy i płatności
  • płatność rozpoczęta - kupujący wypełnił formularz dostawy i płatności, ale PayU nie otrzymało jeszcze wpłaty
  • płatność zakończona - sprzedający otrzymał wpłatę
  • płatność anulowana - kupujący anulował płatność
  • płatność nieudana - bank odrzucił płatność
  • płatność poza PayU - kupujący wybrał zapłatę poza systemem PayU
  • płatność przy odbiorze - kupujący wybrał przesyłkę pobraniową lub płatność przy odbiorze osobistym 

 

Mam na swoim koncie kilka nieopłaconych zakupów. Jak opłacić je wspólnie?

Jeśli chcesz opłacić kilka zakupów jednoczenie, przejdź do zakładki Kupione i kliknij przy jednym z nich w dokończ transakcję. W kolejnym kroku pojawi się lista pozostałych nieopłaconych zamówień, które możesz dodać do wspólnej zapłaty. 

 

Które zakupy są widoczne w nowej zakładce Kupione?

Historia zakupów w zakładce Kupione obejmuje okres od 14 listopada 2016 r., przy czym każdy zakup możesz w dowolnym momencie usunąć z listy.

Jeśli potrzebujesz danych o archiwalnym zakupie sprzed 14 listopada 2016 r., napisz do nas. Na Twoją prośbę podamy podstawowe informacje o tej transakcji. 

 

Chcę usunąć zakup z zakładki Kupione. Jak to zrobić?

Możesz usunąć cały zakup, czyli zamówienie od danego sprzedającego opłacone wspólnie i wysłane w jednej przesyłce. Nie jest jednak możliwe ukrycie wybranych pozycji z jednego zakupu.

Aby usunąć zakup z zakładki Kupione, zaznacz go, a następnie kliknij usuń - opcja dostępna na górze oraz na dole strony.

Samo usunięcie zakupu z zakładki Kupione nie powoduje anulowania zakupu. W tej sprawie konieczny jest kontakt ze sprzedającym. 

 

Czy mogę wystawić komentarz przez zakładkę Kupione?

Tak. Aby ocenić transakcję przez zakładkę Kupione, wybierz opcję wystaw komentarz przy właściwym zakupie. Jeśli komentarz został już wystawiony, opcja wystaw komentarz nie będzie dostępna.